Shaklee & Catalyst Lover.. Happy Shopping Here..

promosi shaklee Feb 17

Bulan Januari permulaan bulan yang sangat cemerlang untuk Dealer Shaklee macam kami ni... alhamdulillah, promosi bulan JAN iaitu VIVIX memang luar biasa... memang laku keras...
for sure la kan laku keras... mana tak nya....
harga promosi untuk vivix jauh lebih jimat dari harga belian & juga harga ahli...

so, kita buka buku baru bulan Februari 17 pula...
haaaa bulan Feb ni , memang bulan milik untuk mereka yang nak selim melim like retis gitchu...

promosi untuk bulan Feb 17 :

Ostematrix : promo Beli 2 Diskaun 5% dan Beli 6 Percuma 1

KELEBIHAN KALSIUM SHAKLEE OSTEMATRIX MENGEKALKAN TULANG YANG SIHAT

1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

3. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang arthritis

KELEBIHAN OSTEMATRIX

- Meredakan migrain, sakit belakang, period pain, kebas2/kekejangan
- Beri tidur yang lena, mengekalkan kecergasan tubuh bila bangun pagi, mengurangkan kelesuan tubuh
- Penting untuk ibu hamil, ibu menyusu, berpantang
- Penting untuk orang tua, ahli-ahli sukan, wanita dan lelaki yang pentingkan kesihatan

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.



MANFAAT ALFAFA SHAKLEE ADALAH

  • Untuk pelangsingan dan pengurangan berat badan
  • Untuk melancarkan pembuangan dan mengelakkan sembelit
  • Untuk atasi masalah badan dan ketiak berbau
  • Untuk meningkatkan kesuburan suami isteri dan membantu memperbaiki masalah cyst dikalangan wanita
  • Untuk kecantikan kulit dan jerawat
  • Untuk allergy, sinusitis, resdung, bersin tak berhenti, eczema
  • Untuk gastrik dan perut sensitif
  • Masalah anemia (kurang darah), masalah tinggi kolestrol, diabetes dan gout
  • Masalah hypothyrodism dan infeksi pada ginjal dan pundi kencing serta saluran urinari
  • Mengurangkan retensi air dan garam berlebihan
  • Mengurangkan keletihan dan kelesuan tanda asid tinggi dalam tubuh
  • Masalah sakit sendi dan rapuh tulang
  • Untuk ibu berpantang dan menyusukan anak
  • Baik untuk menghadapi menopause
  • Kaya dengan protein asid amino untuk atasi kekurangan nutrien
  • Dan banyak lagi
 Siapa Tak Boleh Ambil Alfalfa Complex :

  1. Penghidap penyakit Systemic Lupus Erythomatosus (SLE)
  1. Penghidap hyperthyroid
  1. Penghidap Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) – perlu ambil dengan nasihat doktor

Cara Pengambilan Alfalfa Complex :

Alfalfa Complex boleh diambil oleh pelbagai golongan tapi sebahagian orang tak boleh ataupun tak digalakkan ambil Alfalfa disebabkan keadaan kesihatan yang tak mengizinkan. Antaranya:
Sebaiknya sebelum mengambil apa-apa vitamin, dapatkan kepastian dan nasihat daripada doktor masing-masing samada sesuai ambil Alfalfa ataupun vitamin-vitamin lain. Setiap individu juga perlulah arif dengan keadaan kesihatan diri sendiri dan penyakit yang dihidapi supaya supplement yang diambil adalah bersesuaian dengan tahap kesihatan.
Disebabkan Alfalfa ni kaya dengan pelbagai manfaat, jadi ada banyak set vitamin yang boleh dikombinasikan dengan Alfalfa contohnya:
Set-Set Vitamin  Yang Mengandungi Alfalfa

  • Set Sugar Control (Untuk penghidap kencing manis/ diabetes
  • Set Pelangsingan
  • Set Healthy Circulatory (Untuk kesihatan kardiovaskular)
  • Set Asthma/ Allergy/ Eczema
  • Set Jerawat
  • Set Kecantikan Kulit
  • Set Penyusuan (Untuk milk booster)
  • Set Bersalin (Untuk ibu berpantang)
Alfalfa Complex boleh diambil ikut keselesaan dan keadaan kesihatan individu iaitu antara 2 biji hingga 10 biji sehari. Tetapi sebaiknya dapatkan konsultasi eksklusif daripada pengedar Shaklee anda supaya anda boleh dapat nasihat dan cara pengambilan yang sesuai dan tepat untuk anda. Sebab cara makan antara individu mungkin berbeza ikut keperluan. Dan cara makan juga ada pelbagai, mengikut nasihat pengedar masing-masing.
Alfalfa boleh diambil selepas makan ataupun sebelum makan mengikut tujuan pengambilan. Boleh telan ataupun dihancurkan dalam air untuk dijadikan teh herba sebelum diminum. Sebaiknya ambil bersama air kosong dan elakkan ambil bersama produk tenusu. Jika anda amalkan Alfalfa, elakkan pengambilan serentak ataupun jarakkan pengambilan Vitamin E, GLA Complex dan Ostematrix untuk fungsi vitamin yang lebih berkesan.
Tablet Alfalfa ni tak pahit dan tak busuk. Jangan risau susah nak telan sebab tabletnya memang dah direka khas untuk mudah ditelan jadi anda takkan rasa terseksa pun InsyaAllah. Bukannya macam jamu nenek moyang kita dulu-dulu. Orang dulu-dulu minum ubat periuk dan makjun segala. Memang kembang tekak nak makan.

KELEBIHAN LAIN YANG ADA PADA ALFAFA SHAKLEE

1. Kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat kalian – Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Alfalfa kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji Alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.
2. Mencuci hati, darah dan usus – Merupakan agen detoksifikasi. Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
3. Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (Athletes’s foot) dengan berkesan.
4. Baik untuk perubahan patology dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
5. Menyingkirkan lemak dan kolestrol – Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada Alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
6. Melawan tumor – Untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
7. Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.
8. Mencegah dan memperbaiki Arthritis – Memperbaiki sakit akibat Arthritis.
9. Membantu memelihara dan penjagaan kesihatan dalaman wanita – Alfalfa membantu menyeimbangkan hormon dan memperbaiki sistem reproduktif wanita. Secara tak langsung ianya baik untuk kesihatan rahim dan kesuburan. Dalam masa sama boleh membantu mengurangkan masalah keputihan dan vagina berbau. Alfalfa juga boleh meningkatkan libido wanita kerana sifatnya yang estrogenic.
10. Menggalakkan penghasilan susu ibu – Sejak sekian lama Alfalfa diamalkan untuk menggalakkan penghasilan susu ibu ataupun sebagai milk booster. Ini kerana sifat Alfalfa sebagai tumbuhan yang galactogouge.
 

Lecithin merupakan salah satu produk yang sangat HOT di pasaran sekarang ini. Ini kerana khasiat dan kelebihannya yang amat diminati oleh ramai pengamal supplement Shaklee. Soya lecithin merupakan sumber utama kolina iaitu satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf.

PERBEZAAN LECITHIN SHAKLEE DAN PRODUK LAIN 

✿ Diekstrak daripada kacang soya organik yang bukan GMO
✿ Setiap kapsul mengandungi 520 mg lecithin soya termasuk 80 mg kolin dan 48 mg inositol
✿ Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus, dan lemak tak tepu.


KELEBIHAN LECITHIN SHAKLEE

1) Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress Phosphatidylcholine merupakan nutrien utama yang terdapat di dalam lecithin soya. Phosphatidylcholine adalah sebahagian daripada membran yang mengelilingi sel-sel badan sebelum dirungkaikan kepada choline yang berperanan penting untuk kesihatan otak. Choline berfungsi sebagai penghantar untuk saraf cranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil juga harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk kesihatan janin   

2) Menggalakkan penurunan berat badan yang sihat. Lecithin Shaklee membantu mempercepatkan pemecahan lemak. Lecithin bertindak sebagai ‘pembersih’ salurdarah; pengambilan tambahan lecithin dalam kuantiti yang banyak membantu mengemulsi lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh seterusnya dapat menghalang obesiti.   

3) Menurunkan kolesterol Pengambilan lecithin membantu penurunan kolestrol jahat   

4) Menghalang tekanan darah tinggi Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.   

5) Mencantikkan otot dan kulit Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.   

6) Melindungi hati Menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.   

7) Menyerap vitamin yang larut-lemak Membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut-lemak.   

8) Memperbaiki alergi Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salurdarah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit – dermatitis, demam alergi.   

9) Menghalang kejadian batu karang 90% dari batu karang terjadi dari kolestrol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.   

10) Memperbaiki prostat lelaki Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.   

11) Meringankan sembelit Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.



✆ BERMINAT? UNTUK PERTANYAAN/ORDER, SILA INBOX/KOMEN Jika anda berminat untuk menjadi ahli Shaklee Sila inbox utk keterangan lanjut NAMA :NURUL SHAIDAH BT MAIDIN (ID : 1075693) HP : 0122370408 (SMS/WHATSAPP only)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...